gravatar

English Communacation 1 dan Daftar Awal.

English Communication merupakan subjek yang wajib diambil oleh pelajar yang mendapat dalam Band satu hingga Band empat di UUM. English Communication terbahagi kepada dua iaitu English Communacation 1 dan 2. English Communication 1 dikhaskan untuk pelajar yang dapat Band 1 dan Band 2. Manakala English Communication 2 adalah
untuk pelajar yang mendapat Band 3 dan Band 4.

Dan semalam English Communication pun telah berakhir. Banyak juga ilmu yang dapat dipelajari dan dikutip.Pensyarah yang mengajar tidaklah membosankan dan banyak juga ilmu beliau kongsikan dengan kami. Beliau boleh dikatakan seorang yang mudah mesra, jujur dan baik.

Selepas sahaja habis English Communacation langsung balik bilik. Tetapi pada petangnya terkejut dengan berita bahawa pelajar perlu keluar dari bilik atau membayar RM 4 sehari. Namun begitu, saya bertindak keluar dan mendaftar awal di Dewan Penginapan Pelajar Mas.

Tindakan itu dibuat setelah berfikir untuk tidak balik ke kampung dan pendaftaran pelajar yang tinggal beberapa hari sahaja. Bayaran RM 4 sehari dibayar bagi penginapan selama empat hari yang bersamaan RM 16.

Rasa keletihan juga akibat mengangkat barang masing-masing dan terpaksa bejalan kaki. Tetapi, pengalaman itu adalah pengajaran dan cabaran dalam menuntut. Dalam hal, kita perlu berfikiran positif dengan apa yang berlaku.